(ver)huis op orde

 

diensten

Opruimen 

U woont al jaren in hetzelfde huis en de spullen hebben zich in de loop der tijden opgehoopt - een volle zolder of garage met spullen waar u niets meer mee doet, maar die ergens heen moeten. 

Ook in een druk gezin raakt een huis ongemerkt vol. Speelgoed, foto's, spelletjes, (sport)kleding... Opeens is er van alles kwijt, puilen kasten uit en is veel onvindbaar. 

Om welke reden dan ook: wanneer u zelf te veel wanorde of te veel spullen ervaart en u hier iets aan wil doen, kan hulp uitkomst bieden. Samen kunnen we uw huishouden ordenen zoals u dat prettig vindt. Kasten opnieuw inrichten, uitzoeken wat er weg kan of het weer gezellig maken van uw huis. 

Ik heb veel ervaring met het vinden van een bestemming voor de overbodige spullen en het weer toegankelijk en ordelijk maken van overvolle zolders, kelders, garages en kamers. Ook kan ik uw kostbaarheden -zoals kunstvoorwerpen, juwelen en antiek- laten taxeren door een een erkend taxateur. Dit kan belangrijk zijn rondom overlijden of een echtscheiding, wanneer zaken verdeeld moeten worden. Het kan dan helpen om goed op papier te hebben wat de waarde is van uw eigendommen.


Verhuizen 

Verhuizen is een hele klus. Wat gaat er mee en wat kan weg? En waar gaat het dan naar toe? Het inpakken, scheiden, sorteren, regelen, plannen, het leegmaken voor oplevering, of het weer uitpakken en gezellig maken in een nieuw huis, zijn zaken waar ik u graag bij help.

Ook wanneer u kleiner gaat wonen en niet alle spullen mee kunnen, kan ik helpen keuzes maken. Samen zorgen we dat zaken die niet mee verhuizen, een goede bestemming krijgen (kringloop, veilinghuis, marktplaats) en de juiste hoeveelheid dierbare spullen meegaat naar uw nieuwe huis.


Plannen en organiseren 

Veel mensen herkennen het: er lijkt geen einde te komen aan het to-do-lijstje. Heeft u een drukke agenda, moeite met prioriteiten stellen en nee zeggen? Of een doel voor ogen, maar weet u niet goed hoe u het aan moet pakken? 

Ik kan helpen met het aanbrengen van structuur en routine in de dagelijkse werkzaamheden en huishouden, zodat u weer overzicht en rust ervaart thuis of op uw werkplek.

Samen kijken we welke concrete stappen of stapjes we kunnen zetten om dit overzicht weer terug te krijgen. Door een planning te maken en prioriteiten te stellen, ervaart u minder stress en meer rust, zodat u weer tijd en energie overhoudt voor dingen die u graag doet.


Administratie

Ongemerkt ontstaan er vaak grote stapels papieren in huis of in de werkkamer: rekeningen, garantiebewijzen, bankafschriften, zakelijke post... Al dan niet opgeborgen in omvangrijke klappers. Ik kan u helpen dit te reduceren tot het meest noodzakelijke of het zelfs digitaliseren - immers, niet alles hoeft (meer) bewaard. Dit kan een hoop ruimte schelen in een werkkamer of kast.

Heeft u al jaren geen foto's meer ingeplakt of alle foto's in een grote dump op de computer? Ook hier kunnen we samen een systeem in aanbrengen zodat alles makkelijk vindbaar is. Ook het maken van online fotoboeken kunt u met mij realiseren - alles is te leren